Kinderyoga

Bij de yogalessen van Juffertje Uil komt er van alles aan bod, zoals Yogaspel, muziek, dans, zang, uitdaging, creativiteit,fantasie, inspanning en ontspanning. Wij zijn tijdens de les heerlijk met ons lijf bezig en u hoeft niet bang te zijn dat uw kind 45 minuten in de lotushouding zit, danwel ingewikkelde gymnastishche oefeningen hoeft uit te halen.
Het mooie van Yoga is dat iedereen kan meedoen op zijn/haar eigen niveau en kunnen. Plezier staat voorop in mijn lessen!

Waarom yoga?

de leeuw

Yoga heeft een goede uitwerking op het lichaam.
Het bevordert een goede lichaamshouding en verbetert de motorische vaardigheden.

Maar yoga heet ook een positieve werking op de geest.
Het verbetert het zelfvertrouwen, concentratievermogen en het kind wordt op zijn/haar eigen creativiteit aangesproken.

Ook sociale aspecten hebben een rol bij de yoga, luisteren naar elkaar, samenwerken, elkaar vertrouwen en elkaar respecteren.
In onze westerse wereld ligt de nadruk op leren en denken en wordt het belang van de lichamelijke en emotionele ontwikkeling nog wel eens onderschat.
Maar wie goed in in zijn vel zit, is veel beter in staat om nieuwe dingen in zich op te nemen en te verwerken.
En dat is voor kinderen natuurlijk niet anders!

Hoe ziet een les eruit?

Een les duurt 45 minuten en daarna drinken we (samen met de ouders) een kopje Yogi thee of sap en praten we met elkaar na over de les.
Regelmatig geef ik ook een oefening, versje of massage tip op papier mee naar huis, die we in de les gedaan hebben Zo kunnen ouder en kind thuis ook nog even verder plezier beleven aan de yogalessen!
In elke les staat een thema centraal wat zo goed mogelijk aansluit bij de belevingswereld van de kinderen en de leeftijdsgroep.
Voorbeelden van thema's zijn oerwoud, Woezel en Pip, zomervakantie, circus, indianen, enz.

De les start met een rustmoment en het mooie geluid van de tingel tangel. Daarna wisselen verschillende yoga houdingen, spel, massage, dans, concentratie en ademhalingsoefeningen elkaar in vlot tempo af. Als laatste maken we het wat donker, zoeken de kinderen allemaal hun matje op met kussen en deken en onder rustgevende klanken van muziek beleven we met elkaar de eindontspanning.
Daarna gaan we drinken, tekenen en napraten. De kinderen sluiten in hun eigen tempo hierbij aan.

De tieneryoga les duurt 60 minuten, waar wij op het einde ook met elkaar napraten en wat drinken, maar dan zonder ouders.

Lesrooster schooljaar 2016-2017

Voor de prijslijst klik hier Tarieven

Sinds mei 2012 geef ik yogalessen voor ouders en kinderen.
Ook verzorg ik workshops bij peuterspeelzalen, basisscholen en kinderdagverblijven.
Mijn opleiding voor kinderyogadocente heb ik gevolgd bij Helen Purperhart van de Jip en Jan Academie. Elk jaar volg ik bijscholingscursussen om een goede kinderyogadocente te blijven en bij te leren.
Ik ben er dan ook erg trots op dat ik als gecertificeerd yogadocente dit logo mag gebruiken en te vinden ben in het kwaliteitsregister van kinderyogadocenten.